Fandom

encyklopedie Star Treku

Zoë Saldana

1 732stránek na
této wiki
Add New Page
Diskuse0 Share

330px-Zoe Saldana Cannes 2013.jpg

Zoe Saldana v Cannes (2013)

Zoe Saldana (psáno též jako Zoë Saldaña, Zoë Saldana či Zoe Saldaña; * (19. června 1978 New Jersey) je americká herečka. Nejvýraznější role ztvárnila ve filmech Rozjeď to! (2002), jako Anamaria v Pirátech z Karibiku: Prokletí Černé perly (2003), jako Nyota Uhura ve Star Treku (2009) a ve Star Treku: Do temnoty (2013) a jako princezna Neytiri v nejvýnosnějším snímku všech dob Avataru (2009).

Mládí Editovat

Rodným jménem je uváděna jako Zoe Yadira Zaldaña Nazario nebo Zoe Yadira Zaldana Nazario. Narodila se v americkém New Jersey portorické matce a otci pocházejícímu zDominikánské republiky. Jejími rodnými jazyky jsou španělština a angličtina. Ve věku deseti let se rodina přestěhovala do Dominikánské republiky, kde žila dalších sedm let. Navštěvovala baletní třídu v jedné z nejprestižnějších škol na ostrově. Ve věku sedmnácti let se vrátila do New Yorku, začala vystupovat v divadelní společnosti Faces theater troupe, která měla na repertoáru hry zaměřené na osvětu teenagerů skrze témata zneužívání léčiv a pohlavního zneužití. Také účinkovala v divadle New York Youth Theater. Její taneční průprava jí pomohla k první velké filmové rolí, kterou se stala v roce 2000 talentovaná baletka Eva ve filmu Tanec s vášní.

Externí odkazyEditovat

V síti Wikia

Náhodná Wiki