Fandom

encyklopedie Star Treku

Zachary Quinto

1 732stránek na
této wiki
Add New Page
Diskuse0 Share

330px-Zachary Quinto at the 2009 Tribeca Film Festival.jpg

Zachary Quinto

Zachary John Quinto (* 2. června 1977 PittsburghPensylvánieUSA) je americký filmový a televizní herec.

Osobní životEditovat

Narodil se 2. června 1977 v Pittsburghu. Jeho otec John, který zemřel v Zacharyho 7 letech, byl italského původu, matka irského. Má bratra Joea. 16. října 2011 prostřednictvím svého blogu učinil veřejný coming out.

Profesní kariéraEditovat

Odpromoval v roce 1995 na Central Catholic High School a v roce 1999 dokončil Carnegie Mellon School of Drama.

Jeho první role byla v roce 1994 v televizním seriálu Dotek anděla. Následně účinkoval v několika dalších seriálech jako například Čarodějky, Kriminálka Las Vegas nebo Odpočívej v pokoji. V roce2004 dostal příležitost od televize FOX zahrát si počítačového experta Adama Kaufmana v populárním seriálu 24 hodin, k němuž o dva roky později namluvil hlas pro stejnojmennou počítačovou hru. V roce 2006 se objevil po boku Tori Spelling jako její gay nejlepší přítel v komediálním seriálu So noTORIous.

Ve stejném roce dostal nabídku od televize NBC hrát v seriálu Hrdinové (Heroes). V této dosud největší roli ztvárnil nebezpečného sériového vraha Gabriela „Sylara“ Graye, obdařeného nadpřirozenými schopnostmi. V roce 2009 si zahrál postavu Spocka ve filmu Star Trek režiséra J. J. Abramse. Tuto roli si zopakoval i v následujícím snímku Star Trek: Do temnoty (2013).

V síti Wikia

Náhodná Wiki