Fandom

encyklopedie Star Treku

Where No Man Has Gone Before

1 732stránek na
této wiki
Add New Page
Diskuse0 Share

TOS, Episoda 1x01Editovat

Produkční číslo: 6149-02 Editovat

Prvně ve vysílání: 22. září 1966Editovat

1. Vysílání v remastrované verzi: 20. Ledna  2007Editovat

292px-Mitchell-and-Dehner.jpg

PříběhEditovat

Hvězdná loď USS Enterprise, vedená kapitánem Kirkem, je na výzkumné misi, když zachytí neznámý objekt o velikosti jednoho metru. Po transportu na palubu lodi zjišťují, že jde o černou skříňku lodi SS Valiant, která se ztratila. Ze záznamů černé skříňky Spock zjišťuje, že Valiant byla patrně poškozena magnetickou bouří, následně uletěla ještě půl světelného roku a po otočení se střetla s neznámou silou. Poslední záznamy hovořily o snaze získat z lodního počítače informace o mimosmyslovém vnímání člověka a nejasný byl záznam o rozhodnutí kapitána pro zničení SS Valiant. Kirk rozhodne opustit galaxii a celou událost prozkoumat pro možné nebezpečí v budoucnu. Enterprise skutečně doráží k neznámému magnetickému poli. Při průletu touto anomálií je neznámou silou zasažen kormidelník Gary Mitchell a členka zdravotního týmu Elizabeth Dehnerová. U Mitchella se ihned objevuje zvláštní symptom svítících očí. Je zřejmé, že byli zasaženi všichni členové Enterprise, kteří mají vysokou hodnotu mimosmyslového vnímání. Nejvyšší měl právě Mitchell a doktorka Dehnerová. Ačkoliv až na svítící oči vypadá Mitchell v pořádku, začíná se chovat podrážděně a podivně. Postupně se u něj objevují nadlidské schopnosti jako extrémně rychlé čtení textu, telepatie a telekineze. Kirk usuzuje, že je pro USS Enterprise nebezpečný, a protože odmítá možnost Mitchella zabít, rozhodne se ho ponechat v opuštěné těžařské kolonii.

Mitchell se celou dobu sbližuje s doktorkou Dehnerovou a ta poté také protestuje proti jeho vyhoštění z lodi. Enterprise má poškozený warp pohon, ale přesto doráží na oběžnou dráhu planety Delta Vega, kde se nachází těžařská kolonie, která je plně automatizovaná, a na celé planetě nejsou žádní lidé. Zatímco se zbytek posádky snaží alespoň částečně opravit loď, Gary Mitchell již dokáže ovládat silové pole svého vězení a uniká i s doktorkou Elizabeth. Kapitán se vydává za nimi a zjišťuje, že i Dr. Dehnerová disponuje stejnou „nemocí“, ale projevuje se u ní opožděně. Kirk svádí s Mitchellem těžký souboj. Ten vyhraje pouze díky pomoci doktorky Dehnerové, která umírá spolu s Mitchellem.

Kapitán Kirk na závěr k záznamům obou mrtvých členů posádky uvádí poznámku „zahynuli při výkonu služby“.

V síti Wikia

Náhodná Wiki