FANDOM

Vyšší důstojník patřil mezi vedoucí důstojníky posádky hvězdné lodi, hvězdné základny nebo vesmírné stanice. Podléhali pouze nejvyššímu velení (kapitánovi, případně velícímu důstojníkovi), kteří dennodenně rozhodovali o jejich zapojení do činnosti. Sami pak obvykle veleli podřízeným členům posádky, případně plnili uložení úkoly v oblasti své působnosti.

Pozemská Hvězdná flotilaEditovat

V pozemské Hvězdné flotile, kdy mnohdy byly na tento post omezené možnosti ve výběru vhodných členů, se zařazovali mezi vyšší důstojníky specificky talentovaní členové posádky z řad nižších důstojníků. Mezi takové například patřili:

Federační Hvězdná flotilaEditovat

Ve federační Hvězdné flotile se do řad vyšších důstojníku jmenovali důstojníci s hodností nejméně nadporučík (ale nebyl to omezující faktor). Mezi vyšší důstojníky patřily následující funkce:

Kapitán (Velící důstojník) mohl podle svého uvážení také mezi vyšší důstojníky zařadit další důstojníky. Tito důstojníci měli výsadní právo pobývat na můstku, zúčastňovat se porad vyšších důstojníku a poskytovat rady nebo doporučení velícímu důstojníkovi. Mezi ně je možné například zařadit.

V síti Wikia

Náhodná Wiki