Fandom

encyklopedie Star Treku

Vlečný paprsek

1 732stránek na
této wiki
Add New Page
Diskuse0 Share

RioGrandeTractorsOrinoco.jpg

Vlečný paprsek lze využít k odtažení jiné lodě

Vlečný paprsek je tlumený lineární gravitonový paprsek používaný na hvězdných lodích a stanicích řídící pohyb vnějších objektů. Paprsek umístí prostorové tlaky na objekt v určitých oblastech dovolující lodi použití vlečného paprsku k zadržení objektu na stabilní pozici, přesunutí objektu nebo ke změně dráhy tělesa.

Vlečný paprsek se zpravidla užíval pouze při subprostorových rychlostech. Pro bezpečné vlečení lodi musí být motory vlečeného plavidla vypnuté, aby se vyvarovalo odporovým silám proti vlečení. Vlečný paprsek může být použit pouze za podmínky, že jsou rychlosti obou plavidel vyrovnané (TNG: "Final Mission", "The Emissary").

Tractor beam ENT 73.jpg

Vlečný paprsek Enterprise z jiné alternativní reality táhne Enterprise (NX-01) ven z mlhoviny

Enterprise z alternativní reality, která strávila v Delfském oblaku 117 let, disponovala řadou technických vylepšení, mimo jiné také vlečným paprskem a to již ve 22. století (ENT: ).

Plavidlo První federace, Fesarius, bylo schopné vléci loď třídy Constitution ve vysoké warpové rychlosti v delším časovém úseku bez napínání trupu vlečené lodi (TOS: "The Corbomite Maneuver"). Borgská plavidla jsou také schopna bezpečného vlečení hvězdné lodě ve warpové rychlosti (VOY: "Scorpion, 2. část").

Nicméně, jestliže je vlečný paprsek lodi dostatečně silný, tak jeho gravitonové pole může posílit strukturální integritu zaměřeného plavidla.

V síti Wikia

Náhodná Wiki