Fandom

encyklopedie Star Treku

USS Enterprise (NCC-1701-C)

1 732stránek na
této wiki
Add New Page
Diskuse0 Share

USS Enterprise-C

Ambasador poskozen.jpg

Třída lodi: Ambassador
Typ lodi: průzkumník
Délka: 526 m
Šířka: 320 m
Výška: 125 m
Palub: 36
Hmotnost: 2 350 000 tun
Posádka: 550
Rychlost: cestovní: Warp 6

kritická: Warp 9,2 (po 12 hodin)

Zbraně: phasery třídy IX

2 torpédomety

(Fotonová torpéda)

Obrana: Štítový systém

Standardní duraniový/tritaniový trup a 7 cm pancíře

pole strukturální integrity

Výskyt: Star Trek: The Next Generation, Star Trek: Deep Space Nine

Enterprise-C je lodí třídy Ambassador. Historie této lodi je velmi krátká, neboť byla krátce po svém vypuštění roku 2346 zničena. Lodě třídy Ambassador později podstoupily několik výrazných modifikací. USS Enterprise-C byla jediná loď této třídy, která tyto modifikace nepodstoupila.

TechnologieEditovat

Enterprise-C nebyla na rozdíl od svých předchůdců se jménem Enterprise příliš úspěšná, a určitě ne žádný technologický zázrak a to ani ve své době nebyl. I když měly lodě této třídy nejlepší zbraně (Phaserové baterie) a senzory, stále se objevovaly nové a nové technologické potíže, jako například malý hangár pro raketoplány, umístění talířové sekce příliš vepředu, což způsobovalo problémy s konstrukcí trupu a napětí materiálu. Problémy byly také s impulzními motory, které byly příliš pomalé a málo hbité při vyšších rychlostech.

Všechny tyto problémy, které měly i ostatní lodě této třídy měly vyřešit rozsáhlé modifikace, které si vyžádala Hvězdná flotila. Enterprise-C se těchto modifikací bohužel nedočkala.

HistorieEditovat

Kapitánem Enterprise-C se stala Rachel Garrett. Stala se jedinou ženou v roli velícího důstojníka na palubě lodi jménem Enterprise.

Enterprise-C byla zničena roku 2346 v bitvě s Romulany, když pomáhala Klingonům ochránit jejich základnu, na kterou Romulané zaútočili. Kapitán Garettová se snažila zachránit přesunem časem, ale to způsobilo změnu celé časové linie a Federace se rázem ocitla ve válce s Klingony. Enterprise-C se přenesla do sektoru, ve kterém se náhodou nacházela také Enterprise-D, která své předchůdkyni pomohla s opravami. Enterprise-C se poté opět vrátila do své časové linie a do bitvy. I když v této bitvě s Romulany neuspěla - byla zničena, válka s Klingony se neuskutečnila, protože posádka této lodi padla čestně v boji a boje se alespoň zúčastnila. Kapitán Garettová zemřela už na palubě Enterprise-D (TNG: Yesterday's Enterprise).

V síti Wikia

Náhodná Wiki