Fandom

encyklopedie Star Treku

USS Enterprise (NCC-1701)

1 732stránek na
této wiki
Add New Page
Diskuse0 Share

USS Enterprise

USS Enterprise (NCC-1701), ENT.jpg

Třída lodi: Constitution refit I
Typ lodi: průzkumník/křižník
Registrace: NCC-1701
Přidružení: Hvězdná flotila Federace
Oficiální logo Enterprise

Touto lodí začíná série lodí Enterprise s registračním číslem NCC-1701. Je třídy Constitution. V jejím křesle se postupně vystřídali kapitáni Robert April, pak Christopher Pike, James Kirk, Williard Decker a nakonec Spock. Vypuštěna roku 2245. Její nejslavnější pětiletá mise začala v roce 2264. Po dokončení mise byla podrobena rozsáhlé rekonstrukci. Dokončena byla v roce 2271, kdy měl dostat velení Williard Decker. Hned po dokončení byla Enterprise vyslána, aby zjistila vše o objektu, který se blížil k Zemi. Na této výpravě velel Enterprise admirál James T. Kirk a Decker byl pouze první důstojník. Roku 2277 byl Spock povýšen na kapitána a převzal velení Enterprise. Roku 2280 se z Enterprise stalo tréninkové plavidlo Akademie. Roku 2285 se střetla s Khanem Singhem a výsledkem bylo těžké poškození lodi a smrt kapitána Spocka. Hvězdná flotila rozhodla, že nemá cenu Enterprise opravovat a tak byla vyřazena. Avšak aby mohlo být Spockovo tělo zachráněno, ukradl ji admirál Kirk a letěl s ní do sektoru Genesis. Tam se střetla s Klingonskou lodí. Když admirál Kirk viděl, že proti Klingonům nemají šanci, vzdal se, ale před opuštěním lodi spustil autodestrukční sekvenci a loď byla i s Klingony zničena. Roku 2286 ji nahradila U.S.S. Enterprise-A.

V síti Wikia

Náhodná Wiki