Fandom

encyklopedie Star Treku

USS

1 732stránek na
této wiki
Add New Page
Diskuse0 Share

USS je původně pozemské označení přidávané před jméno námořních a později i vesmírných a hvězdných lodí, aby tak byla jasně deklarována jejich příslušnost k organizaci, které patřily.

Z počátku byla takto označována plavidla Námořnictva Spojených států včetně letadlových lodí, například USS Enterprise (CV-6) a její nástupkyně USS Enterprise (CVN-65), která se stala první pozemskou lodí poháněnou jaderným reaktorem. Zkratka v té době znamenala "United States Ship", neboli Loď Spojených států.

Do počátku 22. století byly tímto způsobem označeny i některé vesmírné lodě pocházející ze Země, jako například USS Enterprise (XCV 330). (Star Trek: The Motion Picture)

Je možné, že v této době zkratka stále ještě znamenala totéž jako ve 20. a 21. století.

Hvězdná Flotila Spojené Země později sice označení USS u svých lodí třídy NX (primárně Enterprise NX-01 a Columbia NX-02) někdy používala, avšak lodě je neměly umístěné na plášti trupu, jelikož oficiálně nebylo součástí jejich jména. (ENT: "Divergence")

Naproti tomu Hvězdná flotila Spojené federace planet zkratku USS opět zavedla a ta se pak nadále objevovala před názvem plavidla. V této době však již zkracovala slova "United Space Ship", volně přeloženo Loď Spojeného vesmíru či prostoru (TOS: "The Cage", "The Menagerie, 1. část", "Space Seed", "The Gamesters of Triskelion", "Patterns of Force", "Assignment: Earth", "Elaan of Troyius"), nebo "United Star Ship" - Loď Spojených hvězd. (TOS: "The Squire of Gothos", "Court Martial"), nebo ještě "United Star Ship" - Spojenecká Hvězdná Loď.

V síti Wikia

Náhodná Wiki