Fandom

encyklopedie Star Treku

Trans-warp

1 732stránek na
této wiki
Add New Page
Diskuse2 Share

Voth transwarp.jpg

Vothská loď letí transwarpem

Borgs transwarp knot.jpg

Voyager směřuje k Borgskému uzlu trans-warp tunelů

Transwarp conduit enter.jpg

Vstup do Borgského trans-warp tunelu

Trans-warp je obecný pojem pro technologie, které překonávají omezení konvenčního warp pohonu.

V 80. letech 23. století testovala Hvězdná flotila na lodi USS Excelsior zařízení označované jako transwarp pohon (Star Trek III: The Search for Spock). Během následující dekády však loď byla vybavena standardním warp pohonem.

Některé další civilizace disponují trans-warp pohonem, jedná se např. o Vothy a Borgy. Borgové vytvořili komplexní síť trans-warp tunelů, které jim umožňují cestovat trans-warp rychlostmi. Aby velké plavidlo, jako např. borgská krychle, mohlo cestovat trans-warpem, musí emitovat chronitonové pole, které je vytvářeno speciální soustavou obvodů zabudovaných v lodi. Podobného efektu muže být dosaženo použitím warp jádra a bioneurálních obvodů (VOY: "Shattered"). Vothové oproti Borgům nebudují síť trans-warp tunelů, ale vybavují každou loď trans-warp jednotkou. Tato technologie jim umožňuje cestovat trans-warpem, aniž by potřebovali síť tunelů (VOY: "Distant Origin").

V roce 2372 poručík Tom Paris z lodi USS Voyager překonal s raketoplánem Cochrane hranici warpu 10. Paris tento zážitek popsal jako "... být všude v jednom okamžiku". V důsledku toho očekávala posádka Voyageru, že se jim podaří modifikovat pohon, aby se dostali dříve domů. Nicméně brzy se ukázal důsledek překonání hranice warpu 10; Paris se začal vyvíjet obrovským tempem. Stal se labilním, unesl kapitánku Kathryn Janewayovou a vzal ji na další transwarp výlet. Když je Voyager našel, rozmnožili se - oba se vyvinuli v obojživelné tvory. Potomek byl zanechán v jejich novém prostředí a není jasné, co se s ním následně stalo (VOY: "Threshold").

Tento článek je pahýl. Můžete Memory Alpha pomoct tím, že ho rozšíříte.

V síti Wikia

Náhodná Wiki