Fandom

encyklopedie Star Treku

Torpédomet

1 732stránek na
této wiki
Add New Page
Diskuse0 Share

Ote.jpg

Odpalovač torpéd lodí třídy Excelsior

Torpédomet nebo Odpalovač torpéd je obecný termín pro systémy, které vypouštějí projektily jako jsou torpéda a sondy. Tato zařízení užívá Cardasijská unie, Klingonská říše, Dominion, Romulanské hvězdné impérium a Spojená federace planet.

Již za Spojených národů Země byla používána torpéda, a tudíž byla Enterprise-NX vybavena odpalovači torpéd (ENT: "Fight or Flight"). Lodě Hvězdné Flotily byly také opatřeny torpédy a torpédomety.

Roku 2266 se USS Enterprise setkala s romulanským plavidlem, které bylo vybavené torpédometem, schopným odpalovat silná plasmová torpéda. Plasmová torpéda a torpédomety schopné je odpalovat zůstávají ve výzbroji Romulanského impéria až do 24. století (TOS: "Balance of Terror"; DS9: "Image in the Sand").

Lodě třídy K't'inga byly vybaveny torpédomety. V roce 2272 jej trojice těchto lodí neúspěšně použila při boji s V'Gerem (Star Trek: The Motion Picture).

Kolem poloviny 24. století Hvězdná flotila znatelně změnila design svých lodí a zažízeních. Navíc ke zrychlení přebíjení torpéd přibyla schopnost torpédometů pálit několik torpéd najednou v jedné salvě, jednalo se o zlepšení předešlých designů, které mohly střílet pouze po jednom torpédu. Tento vylepšený design byl instalován na lodích třídy Galaxy, Nebula a Sovereign (TNG: "The Arsenal of Freedom", "Redemption II"; Star Trek: First Contact).

Zdá se, že v polovině 24. století měla Hvězdná flotila dva typy torpédometů, soudě dle televizních vysílání. Starší typ s malou rychlostí výstřelu (znázorněno ve filmu Star Trek VI: The Undiscovered Country). Zdá se, že byly ponechány na malých lodích jako třeba Miranda, Excelsior a Intrepid.

Kot.jpg

Klingonský odpalovač torpéd

Třída Danube byla vybavena torpédomety vystřelující velmi malé projektily jako mikrofotonová nebo mikroquantová torpéda (DS9: "Past Prologue").

Setkání s Dominionem před a během Dominionské války bylo odhaleno, že jem'hadarské lodě mají odpalovací výzbroj, včetně torpéd získaných na Karemma (DS9: "Starship Down", "Valiant").

Během Dominionská války Cardassiané (Kardasiané) rozmístili torpédomety na nízko pohyblivé ozbrojené platformy stejně jako při setkání v systému Chin'toka (DS9: "Tears of the Prophets") .

V síti Wikia

Náhodná Wiki