Fandom

encyklopedie Star Treku

Terok Nor

1 732stránek na
této wiki
Add New Page
Diskuse0 Share

Teroknorplanet.jpg

Terok Nor

Terok Nor je původní cardassijské označení pro federační stanici Deep Space 9, která byla během okupace Bajoru používána pro zpracování uridiové rudy.

Do provozu byla uvedena v roce 2346, 18 let po dobytí Bajoru a na místo velitele byl dosazen gul Dukat, který měl titul prefekta a zároveň velel okupačním vojskům na planetě. Na těžké nucené práce (v teplotách dosahujících až 55°C) byli používáni bajorští otroci a stanice tak byla schopna produkovat 20.000 tun rudy denně.

V roce 2369 Cardassiané konečně odešli (před odchodem stanici poničili) a Terok Nor pod jménem Deep Space 9 přešel pod správu Federace.

Po druhé bitvě o DS9 v roce 2373 byla stanice za přispění cardassijských sil obsazena vojskem Dominionu, dostala své původní cardassijské jméno a jejím velitelem se opět stal Dukat. Během operace Návrat, připravené kapitánem Siskem, stanici dobyla zpět Hvězdná flotila a Cardassiané a Dominion byli nuceni ustoupit.

Téměř stejnou cardassijskou stanicí opuštěnou ještě před rokem 2370 byl Empok Nor v soustavě Trivas.

V síti Wikia

Náhodná Wiki