FANDOM

Teroknorplanet

Terok Nor

Terok Nor je původní cardassijské označení pro federační stanici Deep Space 9, která byla během okupace Bajoru používána pro zpracování uridiové rudy.

Do provozu byla uvedena v roce 2346, 18 let po dobytí Bajoru a na místo velitele byl dosazen gul Dukat, který měl titul prefekta a zároveň velel okupačním vojskům na planetě. Na těžké nucené práce (v teplotách dosahujících až 55°C) byli používáni bajorští otroci a stanice tak byla schopna produkovat 20.000 tun rudy denně.

V roce 2369 Cardassiané konečně odešli (před odchodem stanici poničili) a Terok Nor pod jménem Deep Space 9 přešel pod správu Federace.

Po druhé bitvě o DS9 v roce 2373 byla stanice za přispění cardassijských sil obsazena vojskem Dominionu, dostala své původní cardassijské jméno a jejím velitelem se opět stal Dukat. Během operace Návrat, připravené kapitánem Siskem, stanici dobyla zpět Hvězdná flotila a Cardassiané a Dominion byli nuceni ustoupit.

Téměř stejnou cardassijskou stanicí opuštěnou ještě před rokem 2370 byl Empok Nor v soustavě Trivas.

V síti Wikia

Náhodná Wiki