Fandom

encyklopedie Star Treku

Třída Cheyenne

1 732stránek na
této wiki
Add New Page
Diskuse0 Share

Třída Cheyenne
Cheyenne class 001.jpg

Panoramatický pohled na třídu Cheyenne

Typ lodi: Vylepšený vědecko-diplomatický průzkumník (Lehký Křižník - Standartní kategorie)
Délka: 393,98 m
Šířka: 249,78 m
Výška: 112,86 m
Palub: 20
Hmotnost: 1 305 000 tun
Posádka: 245, evakuační limit 1 600
Rychlost cestovní: warp 6
Rychlost maximální: warp 9
Rychlost kritická: warp 9,4 po dobu 12 hodin
Phasery: 6x baterie (dráha) třída VIII (celkem 20 844 TW)
Disruptory: 0
Torpédomety: 2x fotonový torpédomet - třídy 2, fotonová (88 ks)
Štíty: Standartní systém štítů (643 000 TJ)
Trup: standardní jednoduchý duraniový trup

pole strukturální integrity standartního stupně

Diplomatické vybavení: kategorie 4
Vědecké vybavení: kategorie 4
Výroba: 2345 - 2352
Počet: 30 ve službě, 106 ztraceno či zničeno během služby
Příklady lodí:

Historie je projektu: Editovat

Projekt Cheyenne byl schválen v roce 2338 jako projekt malé průzkumné lodi na doplnění fregat třídy Centaur a průzkumníků tříd Excelsior a Ambassador. Jako většina lodí určených pro bojový průzkum, i Cheyenne měla být rychlejší než ostatní lodi, aby mohla cestovat daleko před hlavními silami flotily. Proto byla vybavena čtyřmi warp motory rozloženými stejně jako u třídy Constellation.

Hvězdná flotily však v té době neměla příliš mnoho zkušeností s projektováním lodí s 4 warp gondolami. Dalším problémem se ukázaly potíže s nastavením geometrie warp pole. Po vyřešení těchto problémů byla vypuštěna první loď na zkušební let. Během něho dokázala přejít na warp 9,4! Bohužel, v prosinci téhož roku (2344) byl projekt Galaxy předimenzován a lodě třídy Galaxy podle něj měly létat rychlostí 9,6.

Naneštěstí pro Cheyenne byla už první loď vypuštěna a další lodě ve výrobě. Nebyl čas na nějaké změny. Velké zklamání pro Hvězdnou flotilu a pro její taktické úkolu ať už při záchranných nebo jiných misích. Lodě, které měly dělat předvoj, byly nyní pomalejší než lodě, kterým měly jejich informace sloužit.

Později sice došlo k několika pokusům zvýšit rychlost Cheyennů na warp 9,7, ale znovu se objevily problémy se stabilitou warp pole. K největším došlo při zkušebním letu USS Ahwahnee, vybavené novým počítačem kontrolujícím warp pole. Let způsobil několik efektů červích děr, a i když nedošlo ke ztrátě lodi ani ztrátám na životech, podprostorové pnutí poškodilo strukturu trupu a pylony všech čtyř motorových gondol. Loď se vrátila do doků, kde strávila další rok. Flotila roku 2352 odložila další stavbu těchto lodí a šest rozestavěných bylo převedeno do rezervy.

Separace: Editovat

Třída Cheyenne je pravděpodobně, stejně jako její větší protějšek Galaxy, schopna rozdělení na primární a sekundární trup, tedy talíř a bojovou sekci. Ale stejně tak jako u Galaxy, zůstává většina zbraní na talíři, který letí s posádkou do bezpečí. Warpové motory zase zůstávají na bojové sekci, která se účastní bojů jen s nejnutnější posádkou, zatímco evakuační talířová sekci může využít pouze impulzních motorů. Použití tohoto systému nebylo u této třídy potvrzeno, ale nasvědčuje tomu i umístění impulzních motorů jak na talířové sekci, tak na sekundárním trupu, podobně jako u třídy Galaxy.

Taktické informace: Editovat

Třída je vybavena 6 bateriemi třídy VIII. o celkovém výkonu 20 844 TW. 2 fotonovýma torpédometama, třídy 2 ze zásobou 88 fotonových torpéd. Standartní systém štítu o celkovém výkonu 432 500 TJ. Standardní jednoduchý duraniový trup, standardní pole strukturální integrity.

V síti Wikia

Náhodná Wiki