Fandom

encyklopedie Star Treku

Silent Enemy

1 732stránek na
této wiki
Add New Page
Diskuse0 Share

Articletype realworld.pngSKUTEČNÝ SVĚT
(ČLÁNEK PSANÝ Z PRODUKČNÍHO ÚHLU POHLEDU)
"Tichý nepřítel"
"Silent Enemy"
ENT, epizoda 1x12
Phase cannons2 cs.jpg
Scénář
André Bormanis
Režie:
Winrich Kolbe
Prvně vysílána:
16. ledna 2002
Hvězdné datum:
1. září 2151

Tichý nepřítel je dvanáctá epizoda první série seriálu Star Trek: Enterprise.

Na Enterprise zaútočila neznámá mimozemská loď, takže Archer nařídil nainstalovat fázová děla. Zároveň se Hoshi snaží zjistit Reedovo nejoblíbenější jídlo pro narozeninovou večeři.

DějEditovat

Enterprise rozmisťuje zesilovače echo1 a echo2 pro subprostorovou komunikaci se Zemí. Při práci se k nim však přibližuje neznámá loď, která neodpovídá na přátelské volání kapitána a po chvíli zase odlétá. Senzory o ní nic nezjistily.

Malcolm Reed bude mít narozeniny a tak se kapitán snaží zjistit, které jídlo má nejraději. Když se to však nedozvěděl ani od jeho rodičů, pověřil Hoshi, aby to zjistila. Poté se tajemná loď znovu objevila a po Enterprise vystřelila a poškodila ji. Kapitán se proto rozhodl, že se Enterprise vrátí do doků na Jupiteru, aby jim tam nainstalovali fázová děla, která tam už před odjezdem měla být (jenže tenkrát vyrazili o několik týdnů dřív). Trip s tím nesouhlasí, protože lidé na Enterprise by to zvládli také, a proto se o to pokouší přímo na lodi. Spěchá také proto, že nepřítel se může kdykoli vrátit.

Nepřítel se také vrátil. Vyřadil na lodi všechny systémy a jedna transportní loď se dostala do hangáru. Na loď se tak dostali mimozemšťané a omráčili a následně uměle zasahovali do těl dvou členů posádky, avšak kapitán je vyrušil a pak sami odešli. Jejich střelbou byla poškozena levá gondola, takže museli technici zabrat, aby se co nejdřív obnovil warp a zároveň fungovaly děla.

Po dvou dnech byly opravy dokončeny a chystala se zkouška fázových děl na přídi. Při ní se však náhle přetížily a vyvolaly na cíli obrovský ničivý účinek, ale přetížení poničilo rozvody plazmy. Původce všeho byl nalezen v hangáru dva. Nainstalovali ho tam mimozemšťané a kontrolovalo téměř vše na lodi a obrovské množství energie. Kapitán toto zařízení zničil a odmítá se, nyní už nepříteli, poddat.

Hoshi se mezitím pořád zoufale snaží zjistit něco o Reedově oblíbeném jídle – avšak nikdo to neví. Nakonec jí pomohl doktor, když tak trochu porušil lékařské tajemství a podle toho, že Reedovo tělo je alergické na bromelin, došel k tomu, že by mohl být vhodný ananas. Hoshi to stačilo.

Mimozemšťané se znovu objevili a tentokrát zahájila palbu Enterprise, ale i fázová děla neměla proti jejich štítům šanci. Avšak kapitána napadlo, že by se mohly děla znovu přetížit. Bylo by to ale velice nebezpečné, avšak Trip dostal nápad, jak škody zmenšit a Enterprise vypálila podruhé. S vlastními malými škodami z přetížení nepřátelům vyřadili štíty a následně torpéda mimozemskou loď poškodily, ale ona uletěla.

Kapitán nyní shledal zbytečné, aby se vraceli domů, když děla na přídi fungují a na zádi budou dodělány. Reed také dostal dárek – ananasový dort, z kterého měl velkou radost.

Obsazení Editovat

Hlavní role Editovat

Hostující herci Editovat

Český dabing Editovat

Předchozí epizoda:
Cold Front
Star Trek: Enterprise
1. sezóna
Následující epizoda:
Dear Doctor
Tento článek je pahýl. Můžete Memory Alpha pomoct tím, že ho rozšíříte.

V síti Wikia

Náhodná Wiki