Fandom

encyklopedie Star Treku

Shockwave (román)

1 732stránek na
této wiki
Add New Page
Diskuse0 Share

Shockwavenovel.jpg
Autor: Paul Ruditis
Nakladatel: Pocket Books
Románová řada: Pocket ENT
Vydáno: 2002 (vázaná)
2004 (brožovaná)
Stran: 244 (vázaná)
305 (brožovaná)
Rok: 2152
Hvězdné datum: neznámé
Identifikátor: ISBN 0743464559 (vázaná)
ISBN 0743464567 (brožovaná)

Protože román "Shockwave" nepatří mezi kánon Star Treku, jsou na této stránce zvýrazněny pouze pojmy, které jsou kanonické.

Stručný obsahEditovat

Z přebalu knihy

Hvězdná loď Enterprise NX-01 dopravila svoji posádku do míst vesmíru, které doposud člověk nikdy nenavštívil. Posádka mapovala nové hvězdy, prozkoumávala planety a snažila se o první kontakty s mnoha cizími druhy. Tomu všemu velel kapitán Jonathan Archer.
Paraaganská kolonie nacházející se v hlubokém vesmíru byla jedním z dalších prvních kontaktů. Odlišovala se pouze ve dvou aspektech: Byla to matriarchální společnost a atmosféra byla tvořena velmi prchavým plynem. Důstojníci Enterprise věděli, jak zde ovládat raketoplán, a domnívali se, že pochopili paraaganské přistávací protokoly. Když se raketoplán přiblížil k planetě, uzavřeli plazmatické trysky, aby z nich nemohlo nic uniknout a nezpůsobili vznícení plynu.
Tři tisíce šest set kolonistů při výbuchu zahynulo. Každá stavba, všechno živé na povrchu se proměnilo v ohnivou kouli. Způsobila posádka Enterprise tuto katastrofu?
Archerovi bylo připomenuto, že Vulkanské vrchní velení přesvědčovalo Hvězdnou flotilu o tom, o čem byli dlouhodobě utvrzeni. Lidé nejsou připraveni na průzkum hlubokého vesmíru.
Nebyla to však událost, kterou by zaznamenávala historie. Nikdo nezemřel a Enterprise nebyla odvolána z průzkumné mise. Tuto překvapující informaci oznamuje tajemný člen posádkyDaniels, který o sobě tvrdí, že pochází z 31. století a že je pouhým pěšákem v Časové studené válce.
Archer se vydává prokázat nevinu Enterprise. Čas rychle postupuje, stejně jako tok řeky, na jejíchž smrtících peřejích se Enterprise zachycuje. Je opravdu možno v tom něco udělat?

Český překladEditovat

Není

ZajímavostiEditovat

Předchozí ENT román (nepůvodní):
Broken Bow
Romány
Pocket ENT
Následující ENT román (nepůvodní):
The Expanse

V síti Wikia

Náhodná Wiki