Fandom

encyklopedie Star Treku

Replikátor

1 732stránek na
této wiki
Add New Page
Diskuse0 Share

Coffee replicates then mug.jpg

Replikator

Quark's replicator.jpg

Replikátor v Quarkově baru na Deep Space 9

Replikátor je zařízení, které používá transportní technologii k přetvoření hmoty v jinou hmotu. Základní princip je do jisté míry podobný jako u transportéru. Federace používá replikátory na lodích od 24. století z důvodu úspory místa a snížení množství odpadu. Replikátor dokáže vytvořit jen to, co má uloženo v paměti.

Předchůdci replikátoru byli ve 22. století proteinový resekvencer a ve 23. století jídelní syntetizátor, ty však byli daleko primitivnější. Jídlo z replikátoru je považováno za horší než jídlo přirozeně připravené. Je pravděpodobné, že chuť zreplikovaného jídla není zcela totožná.

Ve 24. století najde výsadek z USS Voyageru na poškozené kazonské lodi federační technologii, kterou se Kazoni pokoušeli začlenit do svých systémů a způsobili si tak vážné poškození jejich lodě. Později posádka zjistí, že se jednalo o replikátor (VOY: State of Flux).

Mimo potravin dokáže replikátor zreplikovat strojní součásti, šatstvo (pravděpodobně včetně uniforem) a další jednoduché předměty, které má tento přístroj uložené v paměti. K replikaci větších strojních součástí se používá průmyslový replikátor (TNG: "The Game"; DS9: "For the Cause").

Replikátory na lodích hvězdné flotily nedokáží zreplikovat smrtící jedy. Pravděpodobně se jedná o druh bezpečnostní pojistky (VOY: "Death Wish").

V roce 2366 neznámí cizinci unesou kapitána Picarda a na jeho místo dosadí na Enterprise dvojníka, kterého vytvořili za pomoci neznámého vyspělého replikačního zařízení (TNG: "Allegiance").

Související články Editovat

V síti Wikia

Náhodná Wiki