Fandom

encyklopedie Star Treku

Past Prologue

1 732stránek na
této wiki
Add New Page
Diskuse0 Share

Articletype realworld.pngSKUTEČNÝ SVĚT
(ČLÁNEK PSANÝ Z PRODUKČNÍHO ÚHLU POHLEDU)
"Past Prologue"
"Poslední prolog"
DS9, epizoda 1x3
Tahna Los with Lursa and B'Etor.jpg
Scénář:
Katharyn Powers
Režie:
Winrich Kolbe
Prvně vysílána:
USA: 10. ledna 1993
Česká republika: 8. května 1994
Hvězdné datum:
Neznámé (2369)

Cardassijská loď vstoupí neohlášena do Bajorského prostoru poblíž stanice Deep Space 9, při stíhání Bajorského plavidla, na které dokonce několikrát vystřelí. Z poškozené Bajorské lodi je na poslední chvíli zachráněn Tahna Los, známý majora Kiry a také bývalý terorista, který se snaží o odříznutí Bajoru od vlivu okolních světů - především Cardassie a Federace. K tomuto plánu mu mají pomoci Klingonské sestry z vyděděné Durasovy rodiny Lursa a B'Etor, které jej však záhy zradí a "prodají" Cardassijskému "špionovi" na Deep Space 9, Garakovi.

Herecké obsazení Editovat

Stálí herci Editovat

Hostující herci Editovat

České znění Editovat

Zajímavosti Editovat

  • Cardassijská metoda mučení pomocí podkožního implantátu způsobujícího bolest zanechává jizvu, kterou jsme již mohli vidět v epizodě TNG: "". Bashir ji popisuje při lékařské prohlídce Tahny Lose.
  • V této epizodě se poprvé v rámci seriálu objevil herec Andrew Robinson jako Elim Garak.
  • Změna účesu Kiry byla vyžádána samotnou herečkou Nanou Visitor: "Zkrátka jsem neměla pocit, že Major Kira má čas na každodenní péči o vlasy. Mylím, že by jí moc nezáleželo na účesu. Chtěla jsem pro ni účes se kterým by zkrátka ráno nemusela nic dělat, jen by vstala a šla do práce." (Star Trek: Deep Space Nine Companion)
  • V této epizodě se poprvé objevili Klingoni v rámci seriálu Star Trek: Deep Space Nine.
  • V této epizodě se setkáváme poprvé a naposledy v rámci tohoto seriálu s Durasovými sestrami Lursou (Barbara March) a B'Etor (Gwynyth Walsh). Jsou to staré známé z několika epizod seriálu Star Trek: The Next Generation. Později se znovu objevily v celovečerním filmu Star Trek Generations.
  • Admiral Rollmanová se později znovu objevila v epizodě "Whispers".
  • V této epizodě je poprvé demonstrováno přátelství mezi majorem Kirou a Odem. Toto přátelství bylo ustanoveno záměrně, jako zápletka pro budoucí epizodu, ve které by se prozkoumala jeho podstata. Touto epizodou se později stala epizoda druhé série "Necessary Evil".
  • Některé kostýmy viděné v Garakově krejčovském obchodě jsou kostýmy použité v předchozím seriálu Star Trek: The Next Generation.
  • Sisko zmiňuje Klingonskou občanskou válku, která se odehrála v epizodě seriálu Star Trek: The Next Generation. V této epizodě vidíme Durasovu rodinu pokoušející se vstát z popela a získat peníze na znovuvybudování armády.
  • Armin Shimerman (Quark) a Cirroc Lofton (Jake Sisko) se v této epizodě nevyskytují.
  • Toto je první epizoda v rámci Star Treku, ve které se nevyskytuje loď jménem Enterprise.
  • Toto je první epizoda v rámci seriálu režírovaná Winrichem Kolbem.
  • V České republice byla tato epizoda odvysílána jako čtvrtá v pořadí po epizodách "Emissary" I, II a "A Man Alone". Byla totiž produkována jako čtvrtá v pořadí, ale v USA byla odvysílána jako třetí.

Předchozí epizoda:
"Emissary"
Star Trek: Deep Space Nine
1. sezóna
Následující epizoda:
"A Man Alone"

V síti Wikia

Náhodná Wiki