Fandom

encyklopedie Star Treku

Miny

1 732stránek na
této wiki
Add New Page
Diskuse0 Share

Rmina.jpg

Romulanská mina

Miny jsou výbušné zbraně, jejichž úkolem je ničit lodě. Tyto zbraně nepotřebují po svém umístění žádnou další obsluhu. Jsou vybaveny vlastními senzory. Jejich využití je však jen omezené a má-li být účinné je třeba použít velké množství min (minové pole). Romulané navíc používají maskovací technologii k utajení jejich min. Miny většinou zabraňují průletu danou oblastí. Miny jsou obvykle malá bezobslužná zařízení, která explodují po kontaktu s lodí či v bezprostřední blízkosti plavidla.

Využití min v historii Editovat

V roce 2152 se Enterprise nechtěně dostane na romulanském území do minového pole. Je v pasti, když se na jejím trupu zachytí nevybuchlá mina. Reeda mina při snaze deaktivovat ji ve vesmírném prostoru připíchne k trupu Enterprise. Archerovi se však podaří najít způsob jak osvobodit Reeda a odletět s Enterprise z romulanského prostoru (ENT: "Minefield").

Roku 2372 Klingoni tajně rozmístili maskované miny kolem bajoranského hvězdného systému, aby Federaci zabránili posílání posil do sektoru - jako čin předcházející válce. Jejich aktivity byly odhaleny, když jedna z min náhodně explodovala a těžce poškodila IKS Drovana. Worf a Kurn vnikli na Drovanu, kde získali detonační kódy min, což umožnilo miny odpálit (DS9: "Sons of Mogh").

Menší miny "Houdini" rozmístil Dominion kolem své největší komunikační stanice AR-558, za účelem poranění oddílu Hvězdné Flotily (DS9: "The Siege of AR-558")

V roce 2373 Dominion začíná obsazovat Kvadrant Alfa. Poslední možnost, jak tomu zamezit, je zaminovat červí díru. Dax a O'Brien v Defiantu pokládají pole samoreplikujících se min u ústí červí díry. Situace se ale velmi zkomplikovala (DS9: "Call to Arms").

Druhy min (modifikace) Editovat

V síti Wikia

Náhodná Wiki