Fandom

encyklopedie Star Treku

Mendak

1 732stránek na
této wiki
Add New Page
Diskuse0 Share

Mendak byl romulanský admirál, sloužící v polovině dvacátého čtvrtého století.

Roku 2367 se na palubě lodi IRW Devoras měl setkat s vyslankyní Federace Vulkánkou T'Pel, kterou na místo setkání v Neutrální zóně vezla USS Enterprise kapitána Picarda.

Při setkání admirál pochválil Enterprise za zbraňové systémy v pohotovosti. Velvyslankyně se měla přenást na palubu jeho lodi, při transportu ale došlo k neštěstí, při němž přišla T'Pel o život. Admirál Mendak prohlásil, že věděl, že Federace navázání diplomatických styků nemyslí vážně (znovu pochválil Picarda za to, že myslí jako Romulan, když navrhoval, že T'Pel zastoupí) a obě lodě otočily domů. Posádka Enterprise však záhy přišla na to, že velvyslankyně nejspíš nezahynula, ale byla unesena a nehoda v transportéru byla Romulany simulovná. Kapitán Picard nařídil Devoras stíhat.

Enterprise sice Mendakovu loď dostihla, ale té se přiblížily posily. Přesto Picardovo obvinění z únosu raději vyvrátil.

Admirál Mendak: "Naštěstí nejsem připraven zahájit válku. Dnes."
Velvyslankyně T'Pel totiž ve skutečnosti byla romulanská špionka jménem Selok a celá operace byla ze strany Romulanů pouze dobře promyšleným plánem, jak ji po letech vyzvědačské práce dostat zpět domů.

Protože Romulanům se blížila pomoc v podobě dalších Válečných ptáků, zavelel kapitán Picard k ústupu. Jak to komentoval velitel Riker: "Někdy medvěda dostanete a někdy zase on vás."

(TNG: "Data's Day")

V síti Wikia

Náhodná Wiki