Fandom

encyklopedie Star Treku

Leonard Nimoy

1 732stránek na
této wiki
Add New Page
Diskuse0 Share

Articletype realworld.pngSKUTEČNÝ SVĚT
(ČLÁNEK PSANÝ Z PRODUKČNÍHO ÚHLU POHLEDU)
Leonard Nimoy
Leonard Nimoy.jpg
pohlaví: mužské
Narozen: 26. března 1931
Úmrtí: 27. února 2015

(ve věku 83 let)

Děti: dcera Julie,

syn Adam

Spock2268.jpg
Leonard Simon Nimoy (narozený 26. března 1931) americký herec, filmový režisér, básník a fotograf, je fanouškům Star Treku nejznámější pro svou roli Spocka v seriálu Star Trek: The Original Series.

Je synem židovských přistěhovalců. V roce 1954 se oženil s herečkou Sandi Zoberovou, pak vstoupil do služby v armádě. Jeho nejvyšší dosažená hodnost byla seržant. Po jeho odchodu z armády se zapsal v "Pasadena Playhouse" v Kalifornii. Pracoval jako taxikář, prodavač v obchodě s domácím zvířectvem, uvaděč v kině a výrobce sodové vody, aby mohl platit účty během jeho studia herectví. Tři roky pracoval dramatickém studio v Hollywoodu. V té době už měl dvě děti; dceru Julii (nar. 1955) a syna Adama (nar. 1956). V šedesátých letech hostoval v mnoha seriálech jako:"Rawhide", "Profiles in Courage", "The Virginian", "Dr. Kildare", "Outer Limits" a "Sea Hunt". Když hrál v jedné epizodě "The Lieutenant", poprvé se setkal s Genem Roddenberrym. V roce 1966 se konečně dostavil velký úspěch v jeho kariéře a v Roddenberryho seriálu s názvem Star Trek, kde hrál Vulkánce Spocka. Seriál měl obrovský úspěch.

Po skončení natáčení Star Treku v roce 1969 se dostal na dva roky k "Mission: Impossible" kde nahradil Martina Landaua. Velmi často hostoval hlavně v seriálech (Bonanza, The Virginian, Perry Mason, Star Trek: The Next Generation a dalších). V 80. letech se začal víc věnovat režii. Natočil nejprve jen epizody seriálů (The Powers of Matthew Starr, Rod Serling's Night Gallery), ale později se začal prosazovat i ve filmech.

Zaměřil se na tvorbu romantických komedií, jejichž hlavním tématem jsou partnerské vztahy (Tři muži a nemluvně, Směšně o lásce, Být dobrou matkou). Je autorem devíti knížek poezie (např. You and I - 1973, I Thing of You - 1974, We Are All Children Searching for Love - 1977), deseti gramofonových alb, několika knih o fotografii, a autobiografie I Am Not Spock (Nejsem Spock - 1975).

Externí odkazyEditovat

V síti Wikia

Náhodná Wiki