Fandom

encyklopedie Star Treku

Komunikátor

1 732stránek na
této wiki
Add New Page
Diskuse0 Share

Kom.jpg

Komunikátor 23. století

Komunikátory byly ruční komunikační zařízení, která sloužila pro meziosobní komunikace mnoha druhů. Mnohokrát sloužily komunikátory jako naváděč transportního paprsku i jako zameřovač osob. Komunikátory obvykle vysílají na subprostorové frekvenci.

Během 22. a 23. století byly komunikátory používány mezi výsadky nebo týmy, které se nacházely mimo loď, případně v situacích, kde nešlo použít klasický interní komunikaci nebo se to v dané chvíli nehodilo (TOS: "Mirror, Mirror").

Použitý design flip-top umožňoval členu hvězdné flotily mluvit přímo do zařízení, rozdávat rozkazy a hovořit s dalším personálem (TOS: "The Cage").

Kom1.jpg

Komunikační odznak 24. století

Během 24. století byly komunikátory integrovány do odznaků na uniformách a jsou známy jako "komunikační odznaky". Uživatelé již tedy nemuseli mluvit přímo do komunikátoru, avšak ho mohli zapnout a vypnout dotykem prstu. Komunikační odznaky se normálně začaly používat od roku 2344 (TNG: "Yesterday's Enterprise"). Ke konci 24. století se komunikátory skládaly z krystalické sloučeniny z křemíku, berylia, karbonu-70 a zlata (TNG: "Time's Arrow, Part I", "The Last Outpost").

Komunikační odznaky byly také navrženy k tomu, aby se automaticky aktivovaly při porušení obalu a pomohli při záchraně oběti (VOY: "Time and Again").

Při vstupu do počítače komunikátor osoby v konečném přihlášení do systému zahrne uživatelovi informace, tím umožňuje zjistit, kdo byl na počítači přihlášen (TNG: "The Drumhead").

Další druhy také vlastnily také komunikační zařízení (TOS: "A Taste of Armageddon", "Elaan of Troyius"; ENT: "Fallen Hero").

V síti Wikia

Náhodná Wiki