Fandom

encyklopedie Star Treku

John Cho

1 732stránek na
této wiki
Add New Page
Diskuse0 Share

John-cho.jpg

John Cho

John Yohan Cho (* 16. červen1972SoulJižní Korea) je americký herec a hudebník korejského původu.

PočátkyEditovat

Narodil se v Soulu, vyrůstal ale od útlého dětství v Los Angeles. Jeho otec byl představeným křesťanské církve. John sám vystudoval Herbert Hoover High School a University of California a učil angličtinu na Pacific Hills School v Západním Hollywoodu.

KariéraEditovat

Před kamerou se poprvé objevil v roce 1997, a to konkrétně v seriálu Boston Common. Známým se stal jak v USA, tak i v České republice v roce1999 díky roli v teenagerovské komedii Prci, prci, prcičky a objevil se pak i v jejím druhém a třetím pokračování. Největší úspěch a slávu mu však přinesly série komedií s názvem Zahulíme, uvidíme, ve kterých obsadil jednu ze dvou hlavních rolí.

Objevil se také v dalších celovečerních filmech. K těm nejznámějším patří Americká krásaEvoluceZpátky na zem. V roce 2009 obsadil roli Hikaru Sulua v sci-fi filmu Star Trek, přičemž tuto postavu si zopakoval v následujícím snímku Star Trek: Do temnoty (2013).

Vidět jsme jej mohli také v několika epizodních rolích seriálů jako ChirurgovéČarodějky nebo Dr. House.

OceněníEditovat

V roce 2009 získal BSFC Award spolu s dalšími hlavními představiteli z filmu Star Trek.

Za stejný film byl opět spolu s hlavními představiteli ve stejném roce nominován na WAFCA Award a v roce 2010 na Critics Choice Award, tentokrát však úspěšný nebyl. S Kalem Pennem byl pak v roce 2005 nominován na dvě ceny MTV Movie Award a na cenu Teen Choice Award za filmZahulíme, uvidíme, ani tentokrát však úspěšný nebyl.

HudbaEditovat

Je hlavním zpěvákem skupiny Viva La Union, jejíž píseň Chinese Baby je možné slyšet ve filmu Zahulíme, uvidíme 2.

V síti Wikia

Náhodná Wiki