Fandom

encyklopedie Star Treku

Jeri Ryan

1 732stránek na
této wiki
Add New Page
Diskuse0 Share

Articletype realworld.pngSKUTEČNÝ SVĚT
(ČLÁNEK PSANÝ Z PRODUKČNÍHO ÚHLU POHLEDU)
Jeri Ryanová
Herečka: Jeri Ryanová
Rodné příjmení: Zimmermann
Postava: Sedmá z devíti
Narozena: 22. února 1968
Rodiště: Mnichov, Německo
Děti: Alex (* 1995)
Manžel: Christophe Emé
Sedmá z devíti
Popis: jako Sedmá z devíti

Jeri Lynn Ryan je americká herečka, která je fanouškům Star Treku nejznámější pro svou roli Sedmé z devíti v seriálu Star Trek: Voyager.

životopis Editovat

Ryan se narodila jako Jeri Lynn Zimmerman v Mnichově rodičům Jerrymu a Sharon Zimmermannovým. Její otec byl v armádě Spojených států a vychovával rodinu na vojenských základnách. Spolu se svým bratrem tak vyrůstali na vojenských základnách po celých spojených státech. Když bylo Jeri jedenáct let, její otec odešel do důchodu a rodina se usadila v Paducah v Kentucky. V roce 1986 osmnáctiletá Jeri ukončila studium na Lone Oak Highschool a nastoupila na Northwestern university v Chicagu v Illinois. Zde se seznámila se svým pozdějším manželem Jackem Ryanem. Při studiu na univerzitě se jí podařilo vyhrát Miss Illinois v roce 1989 a postoupila tak do celoamerického finále Miss America 1990, kde se umístila na čtvrtém místě. Během studií se také věnovala herectví a hrála v několika divadelních hrách. Herecká profese se jí zalíbila natolik, že po dokončení studia se rozhodla stát herečkou. Jako většina hvězd začala svou kariéru v několika televizních reklamách. Hostovala také v mnoha seriálech (Matlock, "To je vražda, napsala", Melrose Place, Diagnóza: Vražda, Ochránce nebo Temné Nebe). V roce 1997 jí byla nabídnuta role Sedmé z devíti v seriálu Star Trek: Voyager a Jeri tuto nabídku přijala. Tato role jí proslavila a udělala z ní sexuální symbol mezi příznivci tohoto žánru.

Když Jeri přišla do světa Star Treku, nevěděla o něm v podstatě nic. Neviděla ani Star Trek: The Original Series (původní seriál), ani Star Trek: The Next Generation.

Ještě během natáčení Voyageru si zahrála vedlejší postavu ve filmu Dracula 2000. Po skončení Voyageru v roce 2001, hrála v dalších úspěšných seriálech a filmech.

Osobní život Editovat

V roce 1990 se setkává s investičním bankéřem a budoucím politickým kandidátem Jackem Ryanem. V roce 1995 porodila syna Alexe. V roce 1999 se rozvedla. V roce 2007 se znovu vdala, tentokrát za francouzského šéfkuchaře Christopera Emeho. Obřad se uskutečnil v Loire Valley. Pár si řekl své ano na francouzském zámku z 15. století "Chateau de Noirieux" v rodném městě ženicha.

Zajímavosti Editovat

  • V 1990 se účasnila celoamerického finále Miss America, kde se umístila na čtvrtém místě.
  • Název postavy Sedmá z devíti je zkratka názvu, Sedmá z devíti terciární doplněk unimatrice nula-jedna z doby, kdy byla Sedmá z devíti Borg.
  • Mimo hraní je Jeri také spoluvlastníkem restaurace Ortolan, kterou otevřela se svým manželem, kuchařem Christophem Emé ještě před jejich svatbou.
  • Jeri dříve byla vdaná za Jacka Ryana se kterým má syna Alexa.

Externí odkazy Editovat

V síti Wikia

Náhodná Wiki