Fandom

encyklopedie Star Treku

James Cromwell

1 732stránek na
této wiki
Add New Page
Diskuse0 Share

Articletype realworld.pngSKUTEČNÝ SVĚT
(ČLÁNEK PSANÝ Z PRODUKČNÍHO ÚHLU POHLEDU)
James Cromwell
Herec: James Cromwell
Narozen: 27. ledna 1940
Zefram Cochrane

James Cromwell se narodil 27. prosince 1940 v Los Angeles v Kalifornii a během své kariéry se stal vysoce uznávaným hercem. Přestože se v menších rolích objevil i v seriálech Star Trek: The Next Generation (The Hunted - role premiéra Nayroka; Birthright, 1. část a 2. část - role Jaglom Shreka) a Star Trek: Deep Space Nine (Starship Down - ministr Hanok), většina lidí jej bude mít již navždy spojeného s rolí Zeframa Cochrana, kterou přijal ve filmu Star Trek: First Contact a později i v sérii Star Trek: Enterprise (pilotní díl Broken Bow).

Mimo Star TrekEditovat

Nicméně i mimo svět Star Treku se mu dařilo. Za roli farmáře Hoggetta v rodinném filmu Babe - galantní prasátko z roku 1995 si vysloužil nominaci na Oskara. Mohli jsme ho vidět například v mimořádně úspěšných filmech Lid versus Larry Flynt (1996), L.A. - Přísně tajné (1997), Zelená míle (1999), Nejhorší obavy (2002) nebo Já, robot (2004) a v mnoha dalších.

Nikdo by dnes již zřejmě nevěřil, že v počátcích své kariéry měl problémy se ve filmu prosadit, a to kvůli své výšce. Měří totiž 2 metry.

SoučasnostEditovat

V současné době Cromwell účinkuje v šesté sezoně seriálu 24 hodin, kde hraje Philipa Bauera - otce hlavního hrdiny Jacka Bauera.

Dále jej uvidíme v akčním Spider-manovi 3 a biografii o Jane Austenové Becoming Jane.

Soukromý životEditovat

James Cromwell je ženatý s herečkou Julií Cobbovou, která v epizodě By Any Other Name v sérii Star Trek: The Original Series ztvárnila Leslie Thompsonovou. Jeho nevlastní dcera Rosemary Morgan není ve světě Star Treku neznámou osobou, ve Star Trek: Voyager v epizodě The Chute hrála Piri.

Externí odkazyEditovat

V síti Wikia

Náhodná Wiki