Fandom

encyklopedie Star Treku

Inerciální tlumiče

1 732stránek na
této wiki
Add New Page
Diskuse0 Share

Inerciální tlumiče jsou systémy používané k potlačení účinků prudkého zrychlení/ zpomalení na většině lodích hvězdné flotily, udržují a pohlcují přirozenou setrvačnost jak při pohybu prostorem, tak při boji s jinými loděmi. Členové posádky by s nejvyšší pravděpodobností zemřeli, jelikož by je prudké zrychlení hodilo na zeď, což znamená okamžitou smrt. Při přechodu z warpu by setrvačnost vrhla posádku dopředu, což samozřejmě znamená také smrt.

Ačkoliv jsou standardně inerciální tlumiče aktivované, tak jej posádka může deaktivovat/ aktivovat a nastavovat jejich sílu ručně. Jestliže jsou inerciální tlumiče vyřazeny, mohou být reaktivovány resetováním inerciálního tlumícího pole základem tři-nula-nula a reinicializováním tlumičů (VOY: "The Cloud"). Toto využití může zvýšit vzniklá poškození plavidlu, které je v boji, zejména pak pokud je pod nepřátelskou palbou, "otřásá se" a interciální tlumiče jsou mimo provoz (TNG: "The Chase", "Gambit, 2 část").

Celá posádka jem'hadarské útočné lodi zemřela zřejmě kvůli selhání inerciálních tlumících systémů při přechodu na warp (DS9: "The Ship").

V síti Wikia

Náhodná Wiki