Fandom

encyklopedie Star Treku

Disruptor

Přesměrováno z Disruptory

1 732stránek na
této wiki
Add New Page
Diskuse2 Share

Disruptor.jpg

Klingonský ruční disruptor

Disruptory jsou energetické paprskové zbraně používané mnoha nefederačními druhy včetně Andorianů, Borgů, Breenů, Cardassianů, Dominionu, Ferengů, Gornů, Klingonů, Lysianů, Rigelianů a Romulanů. Název "Disruptor" je odvozený od anglického slova disrupt, které volně přeloženo znamená narušit, rozložit nebo zničit. Rychlost střely z distruptoru je menší než rychlost světla. Jsou to obdobné zbraně jako federační phasery.

  • Lysianský torpédoborec byl vybaven disruptory o kapacitě 2,1 megajoulu (TNG: "Conundrum").
  • Cardassijská základna na Korma používala systém pěti disruptorů jako svojí planetární obranu. I když nikdy nebyl navržen pro pohybující se lodě, tak se roku 2372 jeden modifikovaný objevil na cardassiské vojenské nákladní lodi Groumall (DS9: "Return to Grace")
  • V roce 2374 výboje disruptorů jem'hadarských vojáků zanechávaly anti-koagulanty v těle toho, kdo byl napaden. To mělo za následek trznění oběti a následnou smrti kvůli ztrátě krve (DS9: "Change of Heart").
  • Romulanské disruptory zanechávají při výstřelu zbytky antiprotonů, které vymizí až po několika hodinách (TNG: "Face of the Enemy")

Vymezení pojmů Editovat

Disruptor2.jpg

Romulanské lodní disruptory

  • Malé disruptorové pistole - jsou používány v situacích, pro které není vhodné použít větší zbraň jako například při diplomatických misích nebo tajných operacích.
  • Velké disruptorové pušky - se používají při velkých akcích a tam, kde nestačí menší disruptorové pistole.
  • Lodní disruptory - namontované na lodích jsou podstatně silnější než osobní phasery, díky dostupnosti výkonnějšího energetického zdroje.

Druhy disruptorů Editovat

Použity v následujících epizodách Editovat

V síti Wikia

Náhodná Wiki