Fandom

encyklopedie Star Treku

Cardassians

1 732stránek na
této wiki
Add New Page
Diskuse0 Share

"Cardassians"
"Cardassiané"
Seriál: Star Trek: Deep Space Nine
Epizoda: 2x05
Produkční č.: 40512-425
Starý kalendář: 2370
Hvězdné datum: 47177.2
Námět: Gene Wolande a John Wright
Scénář: James Crocker
Režie: Cliff Bole
Premiéra: 24. října 1993

Cardassians je epizoda druhé řady seriálu Star Trek: Deep Space Nine.

Děj epizodyEditovat

Doktor Bashir hovoří v replimatu s Garakem. V tom ho Garak upozorní na zajímavé návštěvníky stanice, cardassijského chlapce jménem Rugal s jeho bajorským adoptivním otcem. Garak je pozdraví a chytne Rugala za rameno, ten je ale vychován v nenávisti ke Cardassianům a velmi silně ho kousne.

K překvapení všech se o incidentu velice rychle dozvěděl gul Dukat. Přes subprostor se spojí se komandérem Siskem a vyjádří svůj zájem na navrácení chlapce na Cardassii. Sisko se proto rozhodne celou věc prošetřit. Vyvstane navíc podezření, že byl Rugal svými rodiči i okolím týrán za svůj cardassijský původ. Je proto prozatimně svěřen do péče náčelníka O'Briena a jeho ženy.

Gul Dukat se znovu spojuje se stanicí se sdělením, že otcem Rugala je významný cardassijský politik Pa'Dar, který se domníval, že jeho syn zahynul společně s jeho ženou v troskách domu po útoku bajorských teroristů, a který okamžitě přilétá na DS9. Garak s doktorem Bashirem odlétají na Bajor, aby zjistili nějaké informace o adopci. Nemohou však nic nalézt a Garak vyslovuje podezření, že veškeré informace o Rugalovi byly vymazány Dukatem. Bashir celé situaci vůbec nerozumí a nechápe důvody Dukatova počínání. Nakonec Garak zjistí jméno vychovatelky, která ukládala do počítače záznam o cardassijském chlapci. Ta jim sděluje, že do centra nebyl hoch přiveden Bajorany, ale Cardassijskou důstojnicí, která pak byla převelena na současnou Deep Space 9, tehdy Terek Nor, což odkazuje k úmyslům gula Dukata zdiskreditovat Pa'Dara.

Na stanici mezitím probíhá spor adoptivního a biologického otce. Řešení problému se ujímá komandér Sisko jako arbitr sporu. Na slyšení nečekaně doráží gul Dukat. Doprostřed slyšení vstupuje Bashir s Garakem. Doktor veřejně odhalí Dukatovi intriky. Dukat rozhodl během evakuace Bajoru o zanechání Rugala jako sirotka jako zbraně pro své pozdější politické úmysly. Dukat okamžitě opouští slyšení a odlétá. Na závěr se dozvídáme, že po dlouhém uvažování Sisko rozhodl o vydání chlapce do péče biologického otce. Rugal s těžkým srdcem odlétá na Cardassii.

Předchozí epizoda:
Invasive Procedures
Star Trek: Deep Space Nine
2. sezóna
Následující epizoda:
Melora

V síti Wikia

Náhodná Wiki