Fandom

encyklopedie Star Treku

24. století

1 732stránek na
této wiki
Add New Page
Diskuse0 Share

24. století, podle lidského kalendáře období mezi léty 2301 a 2400, bylo poznamenáno nemalým množstvím ozbrojených konfliktů mezi různými druhy žijícími v Galaxii. Federace spojených planet se v průběhu tohoto století dostala do kontaktu s novými silnými druhy, jako například s Cardassiany, Borgy či s Dominionem, a byla jimi při několika příležitostech napadena. Naproti tomu Romulané, jedni z tradičních nepřátel Federace, se stáhli do dlouholeté izolace.

Klingonům se ve 24. století vrátil původní vzhled, který měli před epidemii ve 22. století. Poté co byla loď USS Enterprise (NCC-1701-C) zničena při obraně klingonské základny u Narendra III začíná období postupného smiřovaní Klingonů a Federace.

Borgové se pokusili asimilovat Zemi hned dvakrát - prvně v roce 2366, podruhé v roce 2373. Dlouhou dobu se také schylovalo k jedné z nejničivějších válek v historii kvadrantu Alfa, válce s Dominionem, která naplno vypukla na sklonku roku 2373 a skončila o dva roky později vítězstvím Federace a jejích spojenců. V roce 2379 se pak do snahy zničit Zemi a ochromit tím celou Federaci zapojilo i Romulanské hvězdné impérium pod vedením rémského prétora Shinzona, kterému šlo o osobní pomstu kapitánu Picardovi. Konflikt byl ale zažehnán a následně došlo k oteplení vztahů mezi oběma mocnostmi.

V druhé polovině století se Federaci podařilo podniknout první výzkumné cesty do kvadrantů Gama a Delta. Uskutečnili tak první kontakty s nespočtem nových druhů.

DesetiletíEditovat

Filmy a seriály z 24. stoletíEditovat

23. století Přehled času 25. století

V síti Wikia

Náhodná Wiki