Fandom

encyklopedie Star Treku

Červené uniformy

1 732stránek na
této wiki
Add New Page
Diskuse0 Share

Anglicky Redshirt
Alternativní název Bezejmenný praporčík (hodí se od TNG výše)
Red.jpg

Nejsou první ani poslední...

Redshirt (červené tričko) je výraz používaný fanoušky a lidmi okolo Star Treku a je to termín označující osoby najaté na jednu epizodu, navlečené do uniformy s jediným úkolem, chránit zdraví kapitána, a to za každou cenu.

Tato osoba je (jak asi dobře víte) příslušníkem bezpečnosti, ale vyskytly se i výjimky. Předsudkem je, že to byli jen muži, hlavně v Originální sérii (TOS).

TOS Engineering Insignia.png

Insignie na červených uniformách

V TOS a dál...Editovat

Red1.jpg

Tak takhle to vypadá po výsadku...

Složení výsadku na neznámé místo (planetu, asteroid apod.) bývá zpravidla takovéto: 

James Kirk, Spock, Kostra a nesmí chybět Redshirti, kteří nejčastěji umírají při výsadku, a když ho přežijí, jsou zabiti neznámou entitou či záporákem. Zpravidla to bývá jen jedna osoba, nanejvýš dvě, najdou se ale výjimky.

Jsou navěky spojeni s nesmrtelnou hláškou doktora McCoye „Je mrtvý, Jime.“

Změna uniforemEditovat

TNG (a v pozdějších sériích) se změnila barva bezpečnosti (na černo-žlutou), takže se jaksi už moc nehodí používat název Redshirt, proto také vznikl název Bezejmenný praporčík. Opravdu je málo takovýchto osob z TNG, u kterých známe jméno.

TNG (a později) se také začalo „ve velkém“ porušovat to, že Redshirt je bezpečnostní důstojník. Někdy to byl pilot, v TNG dokonce člen posádky po službě, což je trochu zvláštní.

DS9 a ENTEditovat

V DS9 (a je to pochopitelné) se už omezuje „trend“ červených triček/bezejmenných praporčíků. Důvodem je, že DS9 je základna a nemůže se pohybovat od planety k planetě, takže odpadají nebezpečné výsadky na neznámé světy.

V jiných seriálechEditovat

Přeloženo (a lehce pozměněno) z en.memory-alpha.org Editovat

NarážkyEditovat

Stargate SG-1Editovat

V epizodě Hrdinové se dvě osoby schovávají v nákladovém prostoru a jeden z nich, hraje ho herec John Billingsley (Dr. Phlox ze seriálu Star Trek: Enterprise), je skeptický a říká: „Všichni zemřeme, mohli bychom nosit červené košile...“

ParodieEditovat

Městečko South ParkEditovat

V epizodě „Na okraji věčnosti“ („Vzpomínky“), se kvůli řvaní dětí dostal autobus na okraj útesu. 

Parodie na redshirty.jpg

Parodie na redshirty, Městečko South Park a Futurama

Čekali přes noc na řidičku autobusu, až se vrátí s pomocí. Ta nepřicházela. Jeden kluk nosil červenou uniformu, se znakem Enterprise a hodností (nadporučík). Vyšel ven z autobusu pátrat po pomoci a byl ihned sežrán monstrem, zatímco v pozadí hrála hudba z TOS. Epizoda je pojmenována podle TOS epizody „Město na pokraji věčnosti“, která má v sobě velmi podobné prvky.

FuturamaEditovat

V parodii na epizodu „Kam se dosud žádný člověk nevydal“ vznikla epizoda „Kam se dosud žádný fanoušek nevydal“.

Byla vytvořena postava, která měla nahradit Jamese Doohana, jako Montgomeryho Scotta s jménem Welshie. Byl zabit tím (přesněji herec, který ho hrál), že ho roztrhaly a odpařily tři výboje z „mraku“ jménem Melllvar. Mimo jiné Demokratický řád planet používá často muže v červených tričkách jako náboje do děl.

Kim PossibleEditovat

Kim, Ron, Dr. Drakken a Shego jsou uvězněni v realitě vytvořené kabelovou televizí. Při skákání mezi kanály se Kim stává členem posádky seriálu, který se podobá Star Treku. Mluví s Wadem (který je ještě součástí „reality“) a ten ji ujišťuje, že bude v bezpečí tak dlouho, dokud si na sebe neoblékne... Kim ho přeruší, sténá, „... červené tričko.“

Prosím, do článku mi bez předchozí domluvy nezasahujte, budu ho dodělávat. Cestovatelka

V síti Wikia

Náhodná Wiki